085 064 08 30 info@getsales.nl

We merken de laatste tijd steeds meer dat mensen huiverig zijn om een SEO bureau in te schakelen. Vaak hebben ondernemers of bedrijven slechte ervaringen met SEO specialisten, doordat er dingen zijn beloofd die niet na zijn gekomen. Vaak wordt bijvoorbeeld beloofd dat een website binnen een paar maanden op nummer 1 staat in Google. Vaak wordt deze belofte niet nagekomen, of wordt de doelstelling op een onnatuurlijke manier behaald, zodat vroeg of laat de website een penalty krijgt van Google.

Als je een SEO bureau inschakelt moet je er dus voor zorgen dat je een betrouwbaar bedrijf benadert. Daarnaast maken veel mensen de fout dat ze, als ze een contract zijn aangegaan met een SEO bureau, niets meer hoeven te doen. Een SEO campagne is immers een proces waar je nauw bij betrokken moet blijven, omdat het een marketingstrategie is voor je eigen bedrijf.

Aan de andere kant zijn SEO bureaus wel de professionals, waardoor je niet steeds contact moet opnemen als je je zorgen maakt. Natuurlijk wil iedereen dat hun SEO campagne een succes wordt, maar er zijn een aantal dingen waar je je als bedrijf geen zorgen over hoeft te maken tijdens een SEO campagne.

Maak je geen zorgen over de nummer 1 positie in Google

Veel mensen verwachten dat ze ‘wel even’ op nummer 1 komen als ze een SEO bureau inschakelen. Dit moeten ze echter uit hun hoofd zetten. Natuurlijk kunnen er nummer 1 posities behaald worden, maar het moet niet worden verwacht. Soms is de concurrentie immers te groot, waardoor je te veel geld en/of energie in een zoekwoord moet steken om op positie 1 te komen. Voor hetzelfde geld kun je dan beter voor meerdere zoekwoorden op pagina 1 staan. Hiermee kun je meer bezoekers en conversies behalen. Dit kan overigens ook voor één zoekwoord gelden. Een goede nummer 3 positie kan ook meer conversies opleveren dan een nummer 1 positie.

Maak je geen zorgen om wat Matt Cutts zegt

Matt Cutss is een belangrijk persoon binnen de organisatie van Google. Hij informeert vaak over nieuwe ontwikkelingen omtrent Google en zijn algoritmes en beantwoordt ook vaak vragen over Google via o.a. zijn Twitter-account.

Hoewel hij dus informeert en tips geeft over SEO, moet je niet alles geloven wat hij zegt. Matt Cutts werkt immers voor Google, waardoor hij natuurlijk niet alles vertelt. Hij moet immers het algoritme van Google beschermen.

Probeer niet op alle Social Media actief te zijn

Onze ervaring leert dat het geen zin heeft om op alle Sociale Media actief te zijn. Meestal zijn één of twee sociale platformen meer dan genoeg om je doelstellingen te bereiken. Samen met je SEO bureau moet je onderzoeken welke social media het beste passen bij je doelstelling. Daar moet je je dan op richten.

Voel je ook niet gedwongen om met elke trend mee te gaan. Start pas een social media-campagne als je ervan overtuigd bent dat het van toegevoegde waarde is voor je online vindbaarheid.

Maak je niet druk over Panda en Penguin Updates

Je hoeft je niet druk te maken over naderende Panda en Penguin Updates. Zoals al eerder geschreven, informeert Matt Cutts vaak over dingen waar Google mee bezig is om het algoritme te verbeteren. Wanneer SEO bureaus gewoon opletten, weten ze precies waar Google zich op gaat richten tijdens de volgende updates. Een goed SEO bureau speelt dan ook in op de komende veranderingen binnen de algoritmes van Google, waardoor je niet bang hoeft te zijn voor Panda en Penguin Updates. Wanneer je toch geraakt wordt door een update, kan het tijd zijn om een nieuw SEO bureau te zoeken.

Maak je geen zorgen over e-mails van andere SEO bureaus die claimen dat je website niet goed geoptimaliseerd is

Je website zal nooit perfect geoptimaliseerd zijn. Er zijn immers altijd zoekwoorden waarvoor je website niet geoptimaliseerd is, waardoor SEO bureaus altijd wel iets aan kunnen merken op je website. Daarnaast is het vaak zo dat deze SEO bureaus niet eens naar je website hebben gekeken. Anders zouden wij zulke mails ook niet krijgen.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken over je SEO bureau. Als je ervoor zorgt dat je je voorwerk goed hebt gedaan bij je zoektocht naar een goed SEO bureau en ervan overtuigd bent dat je een goede partij hebt gekozen, moet je op zijn minst jezelf vertrouwen. Je SEO bureau zorgt er immers wel voor dat je goed gevonden wordt in Google en zelf heb je 5 punten minder om je zorgen over te maken.