085 064 08 30 info@getsales.nl

We krijgen de vraag steeds vaker: hoe word ik beter vindbaar op het internet? En dan iets specifieker; hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

Google is eigenlijk de belangrijkste factor die meespeelt bij de online vindbaarheid van je website of webshop. Zeker in Nederland. 93% van de mensen die een online sessie starten begint immers met een zoekopdracht in een zoekmachine. Aangezien ongeveer 95% van de zoekopdrachten in Nederland via Google verloopt, kun je dus wel zeggen dat de vindbaarheid in deze zoekmachine essentieel is als je meer rendement wilt halen uit je website of webshop.

Maar hoe kom je nu precies hoger in Google? 

Hoger in Google komen is niet iets wat je even doet. Het is een proces waarin zorgvuldig gebouwd moet worden aan een relevante en krachtige website. Voordat je hieraan begint moet je echter wel weten op welke doelgroep je richt. Hierbij moet je je afvragen hoe jij denkt dat jouw potentiële doelgroep jouw product of dienst probeert te vinden. Welke zoekwoorden gebruiken ze?

Zoekwoorden onderzoek

Met deze vraag ben je eigenlijk bij de eerste stap van een SEO-campagne aanbelandt: het zoekwoorden onderzoek. Het zoekwoorden onderzoek is eigenlijk het fundament van je SEO-campagne, omdat je tijdens een zoekwoord analyse nagaat welke zoekwoorden interessant zijn om je op te richten.

Een zoekwoorden onderzoek begin je met enkele hoofdzoekwoorden die uit de vraag (Welke zoekwoorden gebruiken mensen om mijn product of dienst te vinden?) uit de vorige alinea zijn gekomen. Vervolgens ga je synoniemen en gerelateerde zoekwoorden zoeken, waarvoor je vervolgens ook weer hetzelfde doet. Dit proces herhaal je totdat je geen relevante zoekwoorden meer tegenkomt. Hieruit kun je vervolgens de meest relevante zoekwoorden kiezen waarop je je gaat richten.

Een dergelijke zoekwoorden onderzoek kun je doen in in AdWords Keyword Planner. Echter kun je daar alleen de zoekvolumes en de concurrentie in AdWords op de zoekwoorden achterhalen. Wij hebben ook de mogelijkheid om nog de concurrentie in de organische zoekwoorden te analyseren, waardoor we een beter advies kunnen geven welke zoekwoorden interessant zijn om je op te richten en welke niet.

Website Optimalisatie

Nadat je hebt bepaald op welke zoekwoorden je je gaat richten, kun je beginnen met stap 2 in het proces om beter vindbaar te worden in Google. Stap 2 betreft de website optimalisatie. Anders gezegd; maak je website relevant voor de zoekwoorden waar jij je op richt.

Dit kun je doen door relevante content op je website te zetten en relevante titels en beschrijvingen toe te voegen aan je website. Als je bij ons een SEO-campagne afneemt, adviseren wij wat betreft de website optimalisatie en geven wij een rapport uit met verbeterpunten voor de desbetreffende website.

Linkbuilding

Nadat de website optimalisatie is voltooid is de één na laatste stap van het proces Linkbuilding. Met linkbuilding zorg je ervoor dat er op andere websites links verschijnen naar jouw website. Het is belangrijk dat je natuurlijke links vergaart en dus geen links koopt of links ruilt met andere websites. Je moet er dus voor zorgen dat er op andere websites over je geschreven wordt met het liefst een link in die tekst. Zo krijg je verwijzingen van andere websites, zodat Google je beter gaat waarderen.

Linkbuilding zit ook in ons dienstenpakket. Wij hebben namelijk tekstschrijvers in dienst die relevante en kwalitatieve content kunnen schrijven. Deze content wordt vervolgens verspreid op krachtige én relevante websites. Linkbuilding is het meest lastige onderdeel van SEO. Wanneer je linkbuilding wilt uitbesteden kun je ons vragen naar de mogelijkheden.

Content

Nog niet zo heel lang geleden was je met de vorige 3 stappen al heel goed vindbaar in Google. Inmiddels hecht Google echter steeds meer waarde aan content. En dan relevante content. Google positioneert websites die bezoekers écht iets te bieden hebben namelijk hoger. Google vindt dus websites die veel relevante content ter beschikking stellen een stuk beter dan websites die dit niet doen. De praktijk leert dat websites met een goede blog die frequent geupdatet wordt de laatste tijd erg hoog scoren in Google. Wanneer je je dus echt wilt onderscheiden van de concurrentie kun je het best een actuele blog bijhouden.

Conclusie

Hoewel het bovenstaande een duidelijk stappenplan is om hoger in Google te komen, is het voor veel ondernemers en bedrijven niet makkelijk om beter vindbaar te worden. Vaak ontbreekt het bedrijven aan tijd om zelf relevante content te creëren voor hun website en/of blog.

Wil je beter vindbaar worden of ben je op zoek naar een partij die kwalitatieve content creëert? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.